mandag 30. november 2009

Dataspråk



Jeg tror at dataspråk er en uting.
Jeg bruker det dessverre selv, men jeg føler fortsatt at det er en uting!
Vi bruker dagene til å sitte på Msn, og skrive til som LoL, Rofl, omg osv..
Det er egentlig litt latterlig. Kommer fremtiden til å bestå av forkortelser? Jeg ser at jeg har allerede brukt flere forkortelser i dette innlegget :)


Se for dere at man møter en venn på gaten om 30 år, og vennen sier noe morsomt, og du svarer med "Lol".. herre hva har vi gjort med verden !

En annen uting med dataspråk eller dialoger på nett generelt er at det kan bli mye misforståelser. Hvis man ikke setter et smiletegn bak noe spydig, blir det da tolket som om du virkelig mener det. 
Believe me, I know ;)



Det begynte vel for 10 år siden når vi var fjortisser og satt på mIRC.. Skulle du snakke med noen, så var det første du skrev "ASL?"  (Age, Sex, Language). Hehe, jeg ler litt av tanken. Der satt vi og var så utrolig uviten om hva verden hadde å by på, og vi stolte blindt på folk. Vi kunne jo faktisk finne på å møte de vi hadde snakket med på mIRC, og det e ufattelig flaks at  noe ikke skjedde med oss!


Og så har du alle de HTML kodene.. kult å kunne, men føler egentlig at det bare tar opp for mye plass i hodet mitt (jaaa..vet jeg hørtes ut som en 14år gammel blondine nå).
< b >  blabla...   sykt. 
Men så skal det sies at HTML koder, eller  hypertekstmarkeringsspråk  som det heter, brukes som et markeringspråk for formatering av nettsider med hypertekst og annen informasjon som kan vises i en nettleser. 

Jeg gikk inn på Wikipedia.no for å finne ut hva HTML egentlig er... jeg ble ikke så veldig klok :p
Eneste ganger jeg har brukt HTML er når jeg skal ha inn bilder, eller skrive med fet skrift, men then again... trenger ikke vite mer :)


Ja nei, da har jeg skrevet noe annet enn sørgelige dikt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar