onsdag 2. desember 2009

Ode to surfthechannel.com

For er par år siden oppdaget jeg en side som forandret livet mitt, en side der jeg kan sitte i timesvis, om ikke dagesvis ! Siden er www.surfthechannel.com :)
 


Her er min topp 5 liste av tv-serier som jeg følger med på, jeg anbefaler samtlige på det sterkeste!



1. Dexter 
En amerikansk krimserie som handler om en seriemorder som jobber som blodekspert hos Miami Metro Police.Dexter (Michael Hall) var som 3åring vitne til at moren ble drept, og utviklet sosiopatiske tendenser. Vi følger Dexter når han dreper de kriminelle på sin egen lille spesielle måte. Han jobber som sagt som teknisk blodekspert hos politet der hans egen søster jobber som etterforsker. Dexter lever et farlig liv og gjør dette til en vanvittig spennende serie!!







2. House


En amerikansk drama (?) serie som handler om Gregory House (Hugh Laurie). House er en forskrudd lege som er avhengig av smertestillende. Serien handler om legeteamet til House som tar på seg mystiske saker. House er forelsket i Lisa Cuddy (Lisa Edelstein), og gjør egentlig alt han kan for å ødelegge hverdagen hennes, litt barneskole oppførsel, men denne serien er genial. House er en spydig, sarkastisk, og herlig grusom mann :) Episodene kan til tider vær litt langdryge, men de er vel verdt å se !





3. Family Guy
Egentlig så trenger ikke Family guy noe som helst introduksjon, alle vet om denne serien! Dette må vær den morsomste og mest brutale animerte komiserien som eksisterer. Teamet bak Family Guy består blant annet av Seth Green (Austin Power), Mila Junis (The 70's show), og den geniale Seth MacFarlane som har tegnet og skapt denne fantastiske serien. Serien handler om familien Griffin som er en fantastisk ustabil familie med en fritttalende baby og snakkende alkolisert hund. Serien ble først sendt på luften i 1999, men ble tatt av tvskjermene i 2001. I 2005 tok Fox vettet til seg og sendte serien, og det tror jeg de er MEGET glad for den dag i dag :) Herlig serie, gotta love it ;)






4. Gossip Girl
Gossip Girl er jo en jenteserie som dere kanskje skjønner, men det er en veldig bra serie! 
Den gir oss perspektiv på hvor jævlige vi jenter kan være, men det er ikke bare jentene som er ondskapsfulle i denne serien. Kort forklart handler serien om hverdagen til 6 ungdommer med mye drama i livet sitt. Serien er laget av Josh Schwartz, samme mann som skapte serien "The O.C", så dersom dere har sett denne, så vet dere hva dere går til :) Serien har mange deilige mannfolk (både unge og gamle), og serien vekker følelser i deg som du egentlig ikke bør ha, ondskap :p






5. Californication
Denne serien begynte jeg å følge med på for en uke siden, og jeg har allerede sett 3 sesonger ! (det sier enten noe om den, eller noe om søvnrytmen min). Serien handler om forfatteren Hank Moody (David Duchovny fra X-files) som flytter fra New York til LA for å sli stor. Stor blir han, mange fans og gode bøker, men når kjæresten Karen gjør det tar med seg datteren deres og flytter ut går alt til helvete for Hank. Serien handler om breakups and makeups (det fant jeg på nå! hohooo), masse sex og nakne kvinnfolk. Serien er ikke direkte spennende, men det er noe med den som gjør at jeg bare se èn episode til.


Jeg skulle gjerne gjort dette til en topp 20 liste over serier dere bør få med dere, men regner med at dere er lei av å lese nå ;)
 

Men dere kan mer enn gjerne legge igjen en kommentar på andre serier som jeg bør følge med på.


Ciao !

2 kommentarer:

  1. haha, så flott at det fins andre som ser gossip girl, jeg bare ser i smug. Havnet på cdon.com, og der hadde de tilbud på seriebokser til 50kr. Var ikke så mye spennede der, så jeg endte opp med å bestille sesong en av gossip girl. Tenkte at, det er jo 50kr, må jo kjøpe NOE. Mene, så ble jeg hekta da... jadda

    SvarSlett
  2. E syns det e en fantastisk serie!
    Manipulerende og sjokkerende, slik som vi jente lika det ;)

    SvarSlett