tirsdag 24. november 2009

Hjerteskrik


Det er lørdag. Klokka er tre på ettermiddagen, og jeg snakker med kjæresten min på telefon.
”Jeg har kjøpt inn til lasagne, så i kveld kan vi kose oss med Nip/Tuck” sier han og jeg er kjenner lykken inni meg. Jeg sier at jeg kan kjøpe inn salat og han sier han elsker meg. Deiligste følelsen i verden er når han sier han elsker meg. Støttesteinen min. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle møte noen som betydde så mye for meg. Jeg elsker han mer enn livet.

Det er fortsatt fire timer til jeg er ferdig på jobb. Jeg liker virkelig ikke jobben, men jeg har tatt den likevel, husleien må jo betales. Men det er ikke ideelt å være 25 år uten utdannelse, og stå på BigBite for å lage dårlige smørbrød. En vakker dag skal jeg ha en jobb som jeg gleder meg til å komme til, og den dagen kommer, man må bare vær tålmodig.


Jeg er snart ferdig på jobb, og Liv har tilbudt meg skyss hjem, deilig. Ikke det at det er så utrolig langt å gå hjem, det tar bare 20 minutter, men etter en lang dag der man står opp og ned på betong gulv, er det deilig å kunne sette seg inn i en bil og bli kjørt hjem.
Jeg ringer til Magnus når jeg sitter i bilen ”Nå kommer jeg hjem vennen min!”. ”Ok.” får jeg kaldt tilbake.. jeg blir paff og spør ”Er alt bra?”, og svaret som kommer føles ut som tusen kniver i magen.. ”Vi må snakke når du kommer hjem.”

En million tanker surrer i hodet mitt, hva har jeg gjort? Har vi fått svar fra legen ang. graviditetstesten? Har han sjekket dataen min og sett hva eksen min skreiv til meg i natt? Jeg håpte at vi hadde fått svar fra legen, for jeg går rundt med en følelse av at jeg har et barn i magen min, og det hadde vært greit å få det bekreftet.

Liv måtte så klart innom butikken, så turen hjem føltes ut som fire evigheter, selv om det egentlig bare tok tjue minutter.
Jeg kommer endelig hjem, og der sitter Magnus i sofaen, han ser sint ut, men samtidig veldig lei seg.
Raija, hunden vår er ute og går tur sammen med en venninne av meg. Jeg setter meg ned i sofaen. ”Hei vennen, hva er gale? Har du sett på dataen min? for jeg kan forklare.” Han ser undrende på meg ”dataen?” Jeg forklarer at eksen min har skrevet til meg på msn klokken halv fem i natt at han var kåt og et blunketegn. Men det er jo ikke min feil, jeg har jo ikke skrevet noe til han! Jeg vil jo ikke ha noe med han å gjør.

Magnus ser på meg, og jeg ser på han at han virkelig ikke bryr seg om det jeg nettopp sa. Så kommer ordene ut.. ordene som knuste meg, som et longdrinkglass i bakken, pulverisert…

”Jeg går fra deg”..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar