torsdag 26. november 2009

On the road again.

I dag har jeg faktisk vært på roadtrip sammen med Magnus :)
Han hadde et jobboppdrag i Florø og jeg har aldri vært der før (som jeg kan huske i alle fall), så jeg ble med!
Det var utrolig deilig å ikke ligge i sengen til det ble mørkt, og bare vær i en fremmed by (?).
Fikk hele roadtrip opplevelsen! Vi spiste svele på fergen, sang 80talls svisker, og lekte "hva hadde du gjort om du måtte velge mellom...".
Så kom vi frem, og det var så klart drittvær, men det gjorde meg ingenting :)
Jeg ruslet ned i hovedgaten (tror faktisk det heter det også!), tok meg en tur innom en butikk for å kjøpe adventstake og litt til en julekalender jeg skal lage.
Så tok jeg meg en tur på en koselig Cafe som heter Aroma. Der satt jeg alene og drakk en cappucino og leste Vg, det var utrolig deilig og befriende.
Der satt jeg i en by der INGEN kjente meg! Og i et par timer glemte jeg virkeligheten.
Når Magnus var ferdig med jobben tok vi turen til noen rorbuer, ble litt trist for jeg mintes tilbake til rorbua på Alnes, der alt var perfekt den ene natten.

På vei hjem var vi begge stille. Det var litt merkelig, men vi var så klart sliten og lei av drittværet.
Jeg satt og hadde min egen lille roadtrip inni hodet mitt, livets roadtrip og hvor jeg står nå.

Sitter her stille og fredlig
Uvant å ikke være ”vi”
Noe mangler, noe forsvant
Det kan være du, det kan være så mangt

Nettene lange, dagene kommer
Det skulle vært en herlig neste sommer.
Men noe sviktet, noe falt
Det kan være du, det kan være så mangt

Dagene går og jeg er ensom
Jeg burde skjønt at dette kom
Noe døde, noe svant
Det kan være du, det kan være så mangt

Jeg elsket av hele mitt hjerte
Det som sto igjen var ingenting annet enn smerte
Jeg tenker på hvem jeg elsker så hardt
Det er du, alt annet enn så mangt




Vi kom hjem sent, Magnus dro på skolen og jeg ryddet leiligheten.
Så no ligger jeg her og skal sove.
Gonatt tomme huset, og takk for en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar